VENEPÄÄLLIKKÖKURSSI (hyväksytystä suorituksesta voi anoa huviveneenkuljettajan kirjaa)

Aika: 29.1.-6.2.2018
Paikka: Soukan Venekerho, Klobben, Soukanlahdentie 15

29. - 30.1. ja 5. - 6.2. neljänä iltana klo 18.00 – 21.00.

Kurssi edellyttää aiempaa veneilykokemusta useammalta vuodelta. Sisältö keskittyy venepäällikkyyden edellyttämiin tietoihin ja taitoihin sekä veneilyyn ulkomailla. Kurssi täyttää kansainvälisen huviveneenkuljettajan vaatimuksen (TRAFI) ja kurssin suorittanut saa hakemuksesta kansainvälisen huviveneenkuljettajankirjan. Kurssilla käytämme SPV:n Venepäällikkökirjaa. Kurssin teoriaosuus pidetään neljänä arki-iltana (2x maanantia ja 2x tiistai). Kurssiin kuuluu teoriaosuuden tutkinnon lisäksi käytännön taidon näyttö keväällä jäiden lähdettyä. Se suoritetaan kunkin oman seuran kouluttajien toimesta erikseen sovittavana aikana. Tutkinnon suorittamiseen on kaksi mahdollista päivää, joiden ajat löytyvät merikoulun kalenterista. Katso niiden ohjeet erikseen kalenterista. Jos sinulla on aiemmin suoritettuja veneilytutkintoja ota niiden todistukset ja mielellään myös lokikirja kurssille mukaan.

Kurssilla käsitellään mm. seuraavia aiheita:

Päällikön vastuu, meripelastus, suoja-alueet, paikanmääritys merellä, merimatkan suunnittelu, rajoitettu näkyvyys ja yöpurjehdus, virta ja sorto, vuorovesi, veneen huolto ja kunnossapito, kansainvälinen veneily, veneily ympäristö, venetodistuksista, kansainvälinen huviveneenkuljettajankirja.

Kurssille otetaan 25 ensiksi ilmoittautunutta. Ilmoittaudu svk@soukanvenekerho.fi. Kurssiin liittyviin kysymyksiin vastaa ari.aronniemi@kolumbus.fi.

Kurssin hinta on 75 euroa sisältäen teoriakurssin ja kurssikirjan. Laitathan sähköpostiviestiisi myös yhteystietosi ja oma seurasi, lasku kurssimaksusta lähetetään samalla vahvistuksen kanssa.

Käytännön osuuden hinta on SVK:n jäsenille 10 euroa. Muut seurat ilmoittavat mahdollisesti tästä poikkeavan hintansa ennen ajotutkinnon suoritusta.

Tutkintopäivät

13.3. ja 21.3. klo 18:00 Soukan venekerholla Klobbenilla (Soukanlahdentie 15)

Veneilijä-, venepäällikkö ja CEVNI-kurssien tutkintosuorituksille on kaksi vaihtoehtoista tutkintopäivää. Voit osallistua tutkintoon sinulle parhaiten sopivana päivänä. Osallistuminen edellyttää kuitenkin ennakkoilmoittautumista svk@soukanvenekerho.fi.

Kumpaankin tutkintotilaisuuteen voi osallistua enintään 40. Veneilijä- ja venepäällikkökurssien tutkintoaika on kolme tuntia ja käytetty oppikirja saa olla mukana. CEVNI-kurssin tutkintoaika on 45 minuuttia ja sekin oppikirjan kanssa. Tutkinto on ilmainen. Lisätiedot ari.aronniemi@kolumbus.fi.