KÖYSITYÖPAJA

Aika: 16.3.2019 klo 12 - 15:00
Paikka: Laurinlahden venekerho, Ristiniementie 1, Espoo

Köydet ovat veneen varustelun ydinasioita ja lisäksi ne ovat varusteita, joita ei useimmiten saa valmiina kaupasta, vaan käyttäjän on osattava itse rakentaa köysistä ja heloista omiin tarkoituksiinsa sopivat köydet.

Perehdymme köysien tekniikkaan ja ominaisuuksiin sillä tasolla, että osaat venetarvikeliikkeen kymmenien köysirullien edessä valita kuhunkin tarpeeseesi sopivan köyden. Puhumme myös ankkuri- ja kiinnitysköysille ja niihin liitettäville heloille asetettavista vaatimuksista ja siitä, kuinka saat näistä ostoksistasi parhaan hyödyn käytetylle rahalle.

Opettelemme keskeiset jokaiselle veneilijälle välttämättömät solmut. Opettelemme tekemään kolmelyödyn köyden pleissauksen. Käytännössä tämän perustaidon hallitseva veneilijä pystyy tekemään pleissit myös muihin samantyyppisiin köysirakenteisiin.

Voit halutessasi ottaa mukaan omat kiinnitysköytesi ja hyödyntää tilaisuuden tekemällä harjoitustyöt suoraan hyötykäyttöön.

Harjoittelumateriaalia ja työkalut ovat järjestäjän puolesta, mutta jos omistat seuraavat työkalut, ota ihmeessä omasi mukaan:

– pujontapuikko eli malspiikki
– tukeva (linkku)veitsi
– pienet sakset

Kouluttajat: Lasse Ericsson ja Ari Mäkelä

Paikka: Osallistujamäärästä riippuen joko LLV:n kerhorakennus Ristiniementie 1 tai sataman verstashuone.

Ilmoittautuminen e-mailitse: koulutus@laurinlahdenvenekerho.fi

Osallistumismaksu 10 € kattaa harjoitustyössä käytettävät tarvikkeet.