CEVNI-KURSSI ETÄOPETUKSENA

Aika: 26.-27.1.2021

CEVNI-KURSSI etäopetuksena 26. - 27.1.21 klo 18:00 - 21:00

Kurssilla perehdytään Euroopan sisävesiliikenteen sääntöihin. Se on tarkoitettu veneilijöille, jotka aikovat hakea Liikenne- ja viestintävirasto Traficomilta kansainvälistä huviveneen

kuljettajan pätevyyskirjaa, ja haluavat siihen merkinnän myös sisävesikelpoisuudesta.

CEVNI on laajempi ja yksityiskohtaisempi säännöstö kuin meriteiden säännöt. CEVNI-säännöt on tunnettava, jos aikoo veneillä Keski-Euroopan joilla tai kanavilla omalla tai vuokraveneellä.

Kurssi on Suomen Purjehdus ja Veneily ry:n koulutusohjelman mukainen. Oppikirjana on SPV:n 104-sivuinen CEVNI-kirja, jota saa käyttää tutkinnossa apuna. Meriteiden säännöt kannattaa kerrata ennen kurssia, ja katsoa erityisesti sääntöjä 1 b ja 9 b.

Kurssin järjestää Espoon Merikoulu / Soukan Venekerho, ja kouluttajana toimii Veli-Veikko Niskanen Paraisten Venekerhosta. Koronatilanteesta johtuen kurssi pidetään kahden illan etäopetuksena Microsoft Teams -sovelluksen avulla. Teams -kutsu lähetetään ainoastaan kurssille ilmoittautuneille.

Kurssiin kuuluva tutkinto pidetään SVK:n paviljongissa Klobbenilla, Soukanlahdentie 15, Espoossa tiistaina 9.2.2021 klo 18:00. Jos osallistujia on enemmän kuin koronaohjeistus sallii niin saman iltana järjestetään toinen tutkinto, mutta eri tutkintokysymyksillä ja alkaen kello 19.15. Tästä mahdollisuudesta tiedotetaan erikseen.

Myöhemmin keväällä on neljä muutakin tutkintoiltaa, joissa myös voi suorittaa CEVNI-tutkinnon. Tutkintopäivään on ehdottomasti ilmoittauduttava merikoulun kotisivujen kautta.

Tutkintomahdollisuus on myös Paraisten Venekerhon kerhohuoneella, Sandfallintie 40, Parainen, kurssilaisten kanssa erikseen sovittavana aikana. Mainitse ilmoittautumisen yhteydessä, jos haluat tenttiä CEVNI:n Paraisilla.

Ota tutkintoon mukaan CEVNI-oppikirja, ajokortti tai muu henkilöllisyystodistus, lyijykynä ja pyyhekumi sekä kasvomaski. Älä kuitenkaan tule, jos tunnet koronaan viittavia oireita, vaan peruuta ja ilmoittaudu johonkin myöhempään tutkintotilaisuuteen. Noudatamme tutkintopäivinä voimassa olevia koronapandemiaan liittyviä turvallisuusohjeita.

Kurssimaksu on 40€ ja siihen kuuluu oppikirja ja tutkinto SVK:lla Espoossa tai PVK:lla Paraisilla.

Ilmoittaudu kurssille viimeistään tiistaina 12.1. TÄSTÄ LINKISTÄ.

Ilmoittautumisen vahvistamme sähköpostilla ja saat myös laskun kurssista sähköpostilla.

Kirjan voi noutaa Klobbenilta etukäteen Soukan Venekerhon toimistolta kurssimaksun suoritettuasi 11.1.2021 alkaen. Toimisto on normaalisti auki maanantaisin ja tiistaisin klo 15:00 - 18:00, ei kuitenkaan 18.1.. On hyvä varata tapaamisaika etukäteen sähköpostitse svk@soukanvenekerho.fi tai puhelimella 040 595 4488. Toimistossa asioidaan yksi henkilö kerrallaan. Soita toimiston ovikelloa ja odota!