XS KOULUTTAA: 1) MATKAVENEILIJÄN REITTISUUNNITTELUOHJELMISTOT KÄYTÄNNÖSSÄ JA 2) SAARISTON RISKITILANTEET ENSIAVUN NÄKÖKULMASTA

Aika: 5.5.2021 klo 18:00 - 20:00
Paikka: ETÄYHTEYS

Olosuhteiden puolesta suotuisan reitin valinta on keskiössä veneiltäessä ja tavoitteita voi olla monenlaisia riippuen miehistön kokemuksesta ja myös veneen ominaisuuksista. Lyhyin reitti ei ole välttämättä aina nopein reitti, ja joskus nopein reitti edellyttää miehistöltä taitoja ja kokemusta kohdata mahdollisesti haastavampia sääolosuhteita, mikä joskus halutaan välttää.

Tulemme kertomaan kilpapurjehduksessa saatuun laajaan kokemukseemme perustuen käytännönläheisellä ja helposti ymmärrettävällä tavalla nykyaikaisista reititysohjelmistoista, jotka käyttäjäystävällisyydeltään ja hinnaltaan on tuotu myös matkaveneilijän saataville.

Lopuksi annamme katsauksen veneilijän riskitilanteisiin ensiavun näkökulmasta saariston erityispiirteet huomioiden.

Opettajina Timo Suojärvi, hammaslääkäri ja tiimimme kokenut navigaattori- ja taktikko, ensihoitaja AMK Aleksi Lehtonen sekä Kim Westman, asemapäällikkö Rajavartiolaitoksessa.

Ilmoittaudu koulutusiltaan tästä, jotta voimme lähettää ilmoittautuneille linkin ennen tilaisuutta.