CEVNI-KURSSI JA TUTKINTO

Aika: 24.2.2024 klo 10:00 - 16:30
Paikka: Espoon Merikoulu / Soukan Venekerho, Klobben, Soukanlahdentie 15, Espoo

Kouluttajana toimii Veli-Veikko Niskanen

Kurssilla perehdytään Euroopan sisävesiliikenteen sääntöihin. Se on tarkoitettu veneilijöille, jotka aikovat hakea Liikenne- ja viestintävirastolta Traficomilta kansainvälistä huviveneen kuljettajan pätevyyskirjaa, ja haluavat siihen merkinnän myös sisävesikelpoisuudesta.

CEVNI on paljon laajempi ja yksityiskohtaisempi sääntökokoelma kuin meriteiden säännöt. CEVNI-säännöt on tunnettava, jos aikoo veneillä Keski-Euroopassa kanavilla tai joilla omalla tai vuokraveneellä.

Kurssi on Suomen Purjehdus ja Veneily ry:n koulutusohjelman mukainen. Meriteiden säännöt kannattaa kerrata ennen kurssia, ja katsoa erityisesti sääntöjä 1 b ja 9 b. Ota mukaan ajokortti tai muu henkilöllisyystodistus, lyijykynä ja pyyhekumi.

Kurssin lopuksi on tentti, jonka kesto 45 minuuttia ja siinä saa olla kurssikirja mukana.

Kurssin alussa voi tehdä omalla kustannuksella pizzatilauksen, tai ottaa omat lounaseväät mukaan. Kahvit kuuluvat kurssin hintaan.

Kurssin hinta on 25€. Kurssikirja pitää ostaa erikseen ja sen ”CEVNI – Euroopan sisävesiliikenteen säännöstö” voit hankkia SPV:n verkkokaupasta https://spv.fi/tuote-osasto/kirjat/ hintaan 27€ (4.1.2024). On erittäin suositeltavaa tutustua kurssikirjaan ennen kurssille tuloa.

Ilmoittautuminen TÄSTÄ. Mainitse oma seurasi ilmoittautumisen yhteydessä. Vahvistuksen osallistumisesta saat sähköpostilla, jossa on myös liitteenä kurssilasku. Maksu tulee suorittaa viimeistään 16.2.2024.

Saat vahvistuksen osallistumisesta sähköpostilla.

Lisätietoja ari.aronniemi@kolumbus.fi