TÄYNNÄ-VENEILIJÄN PELASTAUTUMISKURSSI - MERITURVA

Aika: 12.4.2024 klo 08:30 - 15:30

Peruutuspaikat Meriturvan sivujen kautta !

Paikka: Meriturva, pelastautumiskoulutusyksikkö, Lohja

Koulutuksen järjestäjä: Kivenlahden Venekerho - KLV

Espoon Merikoululle oma ryhmä Meriturvan Veneilijän pelastautumiskurssille!

Evakuointitilanne merellä on aina vaarallinen. Merihätään joutumista ja merestä pelastautumista voidaan kuitenkin harjoitella etukäteen, oikeiden toimintatapojen hallitseminen parantaa ihmisen selviytymismahdollisuuksia.

Meriturvan pelastautumiskoulutusyksikkö Lohjalla tarjoaa turvalliset, valvotut olosuhteet pelastautumisharjoituksille. Suomen suurimmassa sisäaltaassa sekä Ojamon pelastusvenetakilalla pelastautumista voidaan harjoitella aidontuntuisissa, muunneltavissa olosuhteissa ympäri vuoden.

Meriturvan koulutushalli on kansainvälisestikin ainutlaatuinen pelastautumisharjoitteluun suunniteltu kokonaisuus. Varustelutaso on monipuolisuudessaan huipputasoa.

Yksi hallin sivu on rakennettu laivan kyljeksi ja se on varustettu autenttisilla pelastautumisvälineillä. Koulutusaltaan varustus on monipuolista ja nykyaikaista. Harjoituksia tehdään muunneltavissa sääoloissa, aidontuntuisissa olosuhteissa. Altaassa voi napin painalluksesta piestä tuuli, velloa metrinen maininki, sataa ja olla pimeää.

Meriturvan veneilijän pelastautumiskurssi on yhden päivän intensiivinen kurssi, missä osallistujat oppivat käyttämään veneen turvavarusteita, liivejä ja lauttoja aidoissa olosuhteissa.

Kurssilla perehdytään erityisesti toimintaan mies yli laidan -tilanteessa: vedessä selviämiseen ja veneeseen auttamiseen.

Kurssilaiset pääsevät myös kokemaan pelastuslauttaan kiipeämisen haasteellisuuden. Lopuksi jokainen vinssataan vuorollaan yhdeksän metrin korkeuteen pelastushelikopterisimulaattoriin.

Koulutus sisältää useimmiten uimista, vedessä oloa, kiipeilyä ja/tai muuta fyysistä rasitusta. Tästä johtuen on tärkeää, että koulutukseen osallistuja on terve. Käytännössä normaalikuntoinen osallistuja suoriutuu koulutuksesta.

Osallistuja arvioi omaa terveydentilaansa ennen kurssia täytettävässä osallistumislomakkeessa.

Hinta: 200 euroa (sisältää ateriat)

Kurssille mahtuu 12 henkilöä. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Ilmoittautuminen tästä: Ilmoittautuminen - KLV:n kurssit

Tiedustelut koulutus@kivenlahdenvenekerho.fi